Impact on the use of Mobile Devices as a didactic tool in educational, social and cultural learning in eighth-semester students of the Semi-Schooled Administration in UACyA of UAN
DOI:
https://doi.org/10.58299/edu.v19i20.80Keywords:
mobile devices, technology, learning, toolsAbstract
The use of technology for the benefit of the student is a fundamental part, since nowadays this school actor is immersed in a continuous way with the oscillation of information, consultation, criticism, analysis and feedback inside and outside his learning environment. The intention of applying strategies that allow students to develop and exploit their abilities to the maximum in a more timely manner within the field related to their career, in turn can link their teaching-learning process in their environment more efficiently and with better results using ICTs more frequently.
This research is carried out in order to know the impact on the use of mobile devices as a didactic tool in educational, social and cultural learning in eighth-semester students of the Secondary School Administration in the Uacya of the UAN.
References
NG, W. (2012). Empowering scientific literacy through digital literacy and DOI: https://doi.org/10.4018/978-1-4666-1852-7.ch063
multiliteracies.New York: Nova Science Publishers.
Salomon, G. (1993). Cogniciones distribuidas . Argentina: Amorrortu Editores.
García, C. G. (1 de Marzo de 2012). Dispositivos móviles. Obtenido de
http://dispmovs.blogspot.mx/2012/03/historia-de-los-dispositivos-moviles.html
Castelló, C. C., Montilla, C., &Clemot, A. (Abril de 2013). Evolución de la tecnología
móvil. Obtenido de https://cricari.wordpress.com/
Recomendados, C. (06 de Febrero de 2014). Origen de la palabra aprender. Obtenido de
http://cursosrecomendados.com/origen-de-la-palabra-aprender/
Bigge, M. (1985). Teorias de aprendizaje para maestros. México: Trillas.
Piscoactiva. (Abril de 2016). Piscoactiva mujerhoy.com. Obtenido de
https://www.psicoactiva.com/blog/la-teoria-del-aprendizaje-social-bandura/
Martínez, B. (Diciembre de 2008). Scielo.org.mx. Obtenido de
http://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1405-
Definiciona. (Abril de 2014). Definición y etimología de aprendizaje. Obtenido de
https://definiciona.com/aprendizaje/
Pérez, P. J. (2014). Definición.de. Obtenido de https://definicion.de/recursos-didacticos/
Ecured. (s.f.). Ecured.cu. Obtenido de https://www.ecured.cu/Material_did%C3%A1ctico
Impacto sobre el uso de Dispositivos Móviles como herramienta didáctica en el aprendizaje educativo, social y cultural en alumnos de
octavo semestre de la carrera de Administración modalidad Semiescolarizada en la UACyA de la UAN
Leonardo Miralrio Hernández, Adry Asunción Rodríguez Jiménez, Miriam Angélica Catalina Salcedo Montoya y Beatriz Rojas García
Revista EDUCATECONCIENCIA. Vol. 19, No. 20. Publicación trimestral julio – septiembre 2018
Definista. (Agosto de 2011). Conceptodefinicion.de. Obtenido de
http://conceptodefinicion.de/tecnologia/
Cantabria, I. (14 de Enero de 2014). IES Cantabria. Obtenido de
http://iescantabria.com/Tecnolog%C3%ADa/tecnologia-2/
Chacón, A. (2007). La Tecnología Educativa en el marco de la Didáctica. Obtenido de
http://www.ugr.es/~ugr_unt/Material%20M%F3dulo%2010/CAPTULO-1.pdf
Pérez, C. (2013). La tecnología educativa en la era de la información. Elementos, 9-12.
Cabero, A. J. (2001). Tecnología Educativa, Diseño y Utilización de Medios para la
Enseñanza.
Estrella, M. (Mayo de 2012). Ventajas y Desventajas de la Tecnología Educativa. Obtenido
de http://miguelestrellam.wordpress.com/2010/12/28/ventajas-y-desventajas-de-latecnologia-educativa/
Yot, C. &. (Enero de 2015). Obtenido de
http://acdc.sav.us.es/pixelbit/images/stories/p46/13.pdf
UNESCO. (2013). Directrices para las políticas de aprendizaje móvil. Obtenido de
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 EDUCATECONCIENCIA
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.