The perception in Tepic, on audiovisual production

Authors

  • Carlos Omar Ortega Ramírez Universidad Autónoma de Nayarit
  • Rosalva Enciso Arámbula Universidad Autónoma de Nayarit
  • Francisco Javier Urciaga Espinosa Universidad Autónoma de Nayarit
  • Sandra González Castillo Universidad Autónoma de Nayarit

DOI:

https://doi.org/10.58299/edu.v10i11.241

Keywords:

video, Audiovisual production, types of production, industry, perception

Abstract

The perception people have of audiovisual production in Tepic, Nayarit, is based on the different types of production that is performed and the relationship between the cost - benefit these entail. In the present study the social context in which the audiovisual production in the State of Nayarit, the perception of audiovisual producers and socio -political - economic conditions of this industry develops addressed

References

Crusafon, C. (2000). El espacio audiovisual europeo: análisis de la industria audiovisual y de las políticas europeas en la década de los noventa, tesis doctoral, Bellatera, Universidad Autónoma de Barcelona. Sánchez, E. (2005). El audiovisual mexicano: ¿concentrar para compartir?, Global Media Journal en español, vol. 1, núm. 2, primavera de 2005. Disponible enhttp://gmje.mty.itesm.mx/articulos2/sanchezruiz_OT04.html. Ugalde, V. (2006). Panorama de la producción cinematográfica nacional, Estudios cinematográficos–UNAM, Núm. 26. TELEVISA (2016) Tarifa de Referencia en Televisión Radiodifundida de los Canales Ancla 2016, Tarifa Costo por Spot. Televisa, México. Disponible en: http://televisa.plancomercial.com/wp-content/uploads/2016/01/Tarifas-Tv-abierta-Plan-Comercial-20161.pdf Gómez, R. (2008). Políticas e industrias audiovisuales en México: apuntes y diagnóstico. Comunicación y Sociedad, julio-diciembre, 191-223. Freixas, D. (s.f). El video institucional. Disponible en: http://www.palermo.edu/dyc/opendc/opendc2010_2/apuntes/El%20video%20institucional069.pdf Potts, R. (2003). El video como instrumento promocional. Disponible en: http://www.gestiopolis.com/el-video-como-instrumento-promocional/ Adelman, K. (2005). Como se hace un cortometraje. Ediciones Robinbook: Barcelona. Araya, C. (2006). Como producir un programa de radio. Universidad de Costa Rica: Costa Rica. PECDA (s.f). ¿Que es PECDA?. Disponible en: http://www.pecdaenlinea.cultura.gob.mx/

Published

2020-09-15

How to Cite

Ortega Ramírez, C. O., Enciso Arámbula, R., Urciaga Espinosa, F. J., & González Castillo, S. . (2020). The perception in Tepic, on audiovisual production. EDUCATECONCIENCIA, 10(11), 73–88. https://doi.org/10.58299/edu.v10i11.241

Issue

Section

Research Article

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>