Impact on the use of Mobile Devices as a didactic tool in educational, social and cultural learning in eighth-semester students of the Semi-Schooled Administration in UACyA of UAN

Authors

  • Bulmaro Leonardo Miralrio Hernández Universidad Autónoma de Nayarit
  • Adry Asunción Rodríguez Jiménez Universidad Autónoma de Nayarit
  • Miriam Angélica Catalina Salcedo Montoya Universidad Autónoma de Nayarit
  • Beatriz Rojas García Universidad Autónoma de Nayarit

DOI:

https://doi.org/10.58299/edu.v19i20.80

Keywords:

mobile devices, technology, learning, tools

Abstract

The use of technology for the benefit of the student is a fundamental part, since nowadays this school actor is immersed in a continuous way with the oscillation of information, consultation, criticism, analysis and feedback inside and outside his learning environment. The intention of applying strategies that allow students to develop and exploit their abilities to the maximum in a more timely manner within the field related to their career, in turn can link their teaching-learning process in their environment more efficiently and with better results using ICTs more frequently.

This research is carried out in order to know the impact on the use of mobile devices as a didactic tool in educational, social and cultural learning in eighth-semester students of the Secondary School Administration in the Uacya of the UAN.

References

NG, W. (2012). Empowering scientific literacy through digital literacy and DOI: https://doi.org/10.4018/978-1-4666-1852-7.ch063

multiliteracies.New York: Nova Science Publishers.

Salomon, G. (1993). Cogniciones distribuidas . Argentina: Amorrortu Editores.

García, C. G. (1 de Marzo de 2012). Dispositivos móviles. Obtenido de

http://dispmovs.blogspot.mx/2012/03/historia-de-los-dispositivos-moviles.html

Castelló, C. C., Montilla, C., &Clemot, A. (Abril de 2013). Evolución de la tecnología

móvil. Obtenido de https://cricari.wordpress.com/

Recomendados, C. (06 de Febrero de 2014). Origen de la palabra aprender. Obtenido de

http://cursosrecomendados.com/origen-de-la-palabra-aprender/

Bigge, M. (1985). Teorias de aprendizaje para maestros. México: Trillas.

Piscoactiva. (Abril de 2016). Piscoactiva mujerhoy.com. Obtenido de

https://www.psicoactiva.com/blog/la-teoria-del-aprendizaje-social-bandura/

Martínez, B. (Diciembre de 2008). Scielo.org.mx. Obtenido de

http://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1405-

Definiciona. (Abril de 2014). Definición y etimología de aprendizaje. Obtenido de

https://definiciona.com/aprendizaje/

Pérez, P. J. (2014). Definición.de. Obtenido de https://definicion.de/recursos-didacticos/

Ecured. (s.f.). Ecured.cu. Obtenido de https://www.ecured.cu/Material_did%C3%A1ctico

Impacto sobre el uso de Dispositivos Móviles como herramienta didáctica en el aprendizaje educativo, social y cultural en alumnos de

octavo semestre de la carrera de Administración modalidad Semiescolarizada en la UACyA de la UAN

Leonardo Miralrio Hernández, Adry Asunción Rodríguez Jiménez, Miriam Angélica Catalina Salcedo Montoya y Beatriz Rojas García

Revista EDUCATECONCIENCIA. Vol. 19, No. 20. Publicación trimestral julio – septiembre 2018

Definista. (Agosto de 2011). Conceptodefinicion.de. Obtenido de

http://conceptodefinicion.de/tecnologia/

Cantabria, I. (14 de Enero de 2014). IES Cantabria. Obtenido de

http://iescantabria.com/Tecnolog%C3%ADa/tecnologia-2/

Chacón, A. (2007). La Tecnología Educativa en el marco de la Didáctica. Obtenido de

http://www.ugr.es/~ugr_unt/Material%20M%F3dulo%2010/CAPTULO-1.pdf

Pérez, C. (2013). La tecnología educativa en la era de la información. Elementos, 9-12.

Cabero, A. J. (2001). Tecnología Educativa, Diseño y Utilización de Medios para la

Enseñanza.

Estrella, M. (Mayo de 2012). Ventajas y Desventajas de la Tecnología Educativa. Obtenido

de http://miguelestrellam.wordpress.com/2010/12/28/ventajas-y-desventajas-de-latecnologia-educativa/

Yot, C. &. (Enero de 2015). Obtenido de

http://acdc.sav.us.es/pixelbit/images/stories/p46/13.pdf

UNESCO. (2013). Directrices para las políticas de aprendizaje móvil. Obtenido de

http://unesdoc.unesco.org/images/0021/002196/219662S.pdf

Published

2018-09-30

How to Cite

Miralrio Hernández, B. L. ., Rodríguez Jiménez, A. A., Salcedo Montoya, M. A. C. ., & Rojas García, B. . (2018). Impact on the use of Mobile Devices as a didactic tool in educational, social and cultural learning in eighth-semester students of the Semi-Schooled Administration in UACyA of UAN. EDUCATECONCIENCIA, 19(20), 139–163. https://doi.org/10.58299/edu.v19i20.80

Issue

Section

Research Article

Similar Articles

<< < 1 2 

You may also start an advanced similarity search for this article.

Most read articles by the same author(s)