Study on the emotional intelligence of high school students
DOI:
https://doi.org/10.58299/edu.v7i8.248Keywords:
Emotional intelligence, emotions, learning, studentsAbstract
For this research will be used to approach to quantitative and qualitative; the objective of this research is to analyze the level of emotional intelligence of the graduates of high school number 13 of the Autonomous University of Nayarit, using as a tool Bar-On emotional intelligence inventory test. Engage approximately 80 students in the fifth semester of high school; will apply the instrument comprising 133 same questions they answer from five options using the likert scale.
References
Alterio A., Pérez L., (2001). Inteligencia Emocional; teoría y praxis en educación en Revista Iberoamericana de educación consultada el 30 junio del 2015 y Disponible en www.rieoei.org/deloslectores/527Ariola.pdf
Bar-On, R. (2006). The Bar-On model of emotional-social intelligence. Psicothema no. 18 vol 1.
Gardner, H., (1983). Frame of mind: The theory of multiple intelligences. New York: Basic Books.
(1 )
Pineda Galán C., (2012). Inteligencia emocional y bienestar persona de los estudidantes universitarios de ciencias de la salud. Universidad de Malaga riuma.uma.es. Tesis Doctoral consultada en julio del 2015, disponible en http://riuma.uma.es/xmlui/bitstream/handle/10630/5384/TDR_PINEDA_GALAN.p df?sequence=1
Rodríguez, R., (2009). La inteligencia emocional en el proceso de enseñanza aprendizaje: concepto y componentes. Consultada en revista innovacion y experiencias educativas no. 14. Disponible en http://www.csi-csif.es/andalucia/modules/mod_ense/revista/pdf.
Mayer, J.D., Salovey A, P., (1997) What is emotional intelligence? En P. Salovey y D. Sluyter (eds). Emocional Developpment and Emotional Intelligence: implications for educators . New York: Basic Books.
Estudio sobre la inteligencia emocional de los estudiantes de bachillerato
Andrea Mayorquin Herrera, Amparo Karina Robles Jiménez y Amparo Jiménez González
Revista EDUCATECONCIENCIA. Vol. 7, No. 8. Publicación trimestral julio-septiembre 2015 DOI: https://doi.org/10.1016/j.rpsm.2015.06.001
Mayer, J. D, y Salovey, A, P., y Caruso, D., (2000). Models of emocional intelligence. En J. Sternberg (ed). Handbook of intelligence. New York: Cambridge. DOI: https://doi.org/10.1017/CBO9780511807947.019
Mayer, J., D y Salovey, P., (1990). Emotional intelligence, imagination, cognition, and personality, 9, 185-211. DOI: https://doi.org/10.2190/DUGG-P24E-52WK-6CDG
Ugarriza, N., (2001). La evaluación de la inteligencia emocional a través del inventarios de Bar-On en una muestra de Lima Metropolitana. En revista personal. Universidad de Lima; Perú. Consultada el 25 junio del 2015 y disponible en: http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=147118178005.
Additional Files
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 EDUCATECONCIENCIA

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.