Designing a workshop for parent-child relationship and its impact on school performance at the high school level ( CBTis No.91 de Cd. Ixtepec, Oaxaca.)

Authors

  • Manuel Cabrera Cruz Adriana Universidad Interamericana para el Desarrollo
  • Alicia Alvarado Velarde Universidad Interamericana para el Desarrollo

DOI:

https://doi.org/10.58299/edu.v11i12.213

Keywords:

communication , school performance

Abstract

The communication allows the development of socioemocionales abilities, same that has its beginning in the family, is for that reason that is necessary to establish the existing relation between the communication between parents and children and their impact in the scholastic, Thematic which has not been given the relevant importacia or a prop that allows monitoring the implementation of various strategies to impact positive results.

 

By before mentioned it is that el design of a workshop of relation between parents and children and their impact in the scholastic yield in level medio superior is a proposal necessary to value its implementation with la selected population same corresponds to students of the center of industrial technological baccalaureate and services number 91

References

Anonimo. Cecyte 7. Recuperado el 16 de Julio de 2016, de

http://www.cetis7.edu.mx/ACADEMIAS/LEOYE/lectura%20de%20expresion%2

oral%20y %20escrita%20I.pdf

Anonimo. psicologia para la educaión de padres y profesionales. Recuperado el 28 de

Julio de 2016, de psicoPedagogia:

http://www.psicopedagogia.com/definicion/rendimiento%20escolar

Charles G. Morris, Albert A. Maisto. (2001). PSICOLOGÍA, DECIMA EDICIÓN.

MÉXICO: PEARSON EDUCACION.

Construye-T. Recuperado el 29 de Julio de 2016, de

http://www.construye-t.org.mx/inicio/construyeT

diccionario de la Real academia española. (s.f.). Recuperado el 28 de Julio de

, de http://dle.rae.es/?id=HZnZiow

González., D. E. Psicología online. Obtenido de

http://www.psicologia-online.com/infantil/apego.shtml

Heller, T. G. (2007). Obtenido de

http://repositorio.uchile.cl/tesis/uchile/2007/garcia_t/sources/garcia_t.

pdf

Kelly, V. y. (1988).

Leidi Johana Blanco Beltrán, J. A. (2014). fortalecimiento del vinculo aectivo de la triada

padre-hijo-madre atraves del curso de preparacion para la maternidad y la

paternidad "un proyecto de vida": un estudio de caso. fortalecimiento del vinculo

aectivo de la triada padre-hijo-madre atraves del curso de preparacion para la

maternidad y la paternidad "un proyecto de vida": un estudio de caso. Bogotá,

Colombia.

psicologia de la educación para padres y profesionales. (s.f.). Obtenido de

psicoPedagogia:

Diseño de un taller para la relación entre padre e hijos y su impacto en el rendimiento escolar en el nivel medio superior ( CBTis No.91 de

Cd. Ixtepec, Oaxaca.)

Manuel Cabrera Cruz Adriana y Alicia Alvarado Velarde

Revista EDUCATECONCIENCIA. Vol. 11, No. 12. Julio-Septiembre 2016

http://www.psicopedagogia.com/definicion/competencia%20social&resalta=S

OCIAL

Psicologia online. (s.f.). Recuperado el 28 de Julio de 2016, de Psiologia online:

http://www.psicologia-online.com/infantil/preparandonos-para-serpadres/tipos-de-familias.html

Safrany, K. R. (2005). Vinculo y desarrollo psicológico: la importancia de las relacioens

tempranas.Revista digital universitaria UNAM.

SNTE, S. d. (s.f.). Guia para desarrollar talleres para padres y madres de familia.

Recuperado el 4 de Junio de 2016

Villací, M. G. (06 de Marzo de 2008). CODICE. Obtenido de

http://codice.anahuacmayab.mx/2117-

Influencia+de+los+padres+en+el+rendimiento+escolar+de+sus+hijos..html#.V1j

W7fl97IU

Published

2020-09-01

How to Cite

Cruz Adriana, M. C. ., & Alvarado Velarde, A. . (2020). Designing a workshop for parent-child relationship and its impact on school performance at the high school level ( CBTis No.91 de Cd. Ixtepec, Oaxaca.). EDUCATECONCIENCIA, 11(12), 205–220. https://doi.org/10.58299/edu.v11i12.213

Issue

Section

Research Article