Designing a workshop for parent-child relationship and its impact on school performance at the high school level ( CBTis No.91 de Cd. Ixtepec, Oaxaca.)
DOI:
https://doi.org/10.58299/edu.v11i12.213Keywords:
communication , school performanceAbstract
The communication allows the development of socioemocionales abilities, same that has its beginning in the family, is for that reason that is necessary to establish the existing relation between the communication between parents and children and their impact in the scholastic, Thematic which has not been given the relevant importacia or a prop that allows monitoring the implementation of various strategies to impact positive results.
By before mentioned it is that el design of a workshop of relation between parents and children and their impact in the scholastic yield in level medio superior is a proposal necessary to value its implementation with la selected population same corresponds to students of the center of industrial technological baccalaureate and services number 91
References
Anonimo. Cecyte 7. Recuperado el 16 de Julio de 2016, de
http://www.cetis7.edu.mx/ACADEMIAS/LEOYE/lectura%20de%20expresion%2
oral%20y %20escrita%20I.pdf
Anonimo. psicologia para la educaión de padres y profesionales. Recuperado el 28 de
Julio de 2016, de psicoPedagogia:
http://www.psicopedagogia.com/definicion/rendimiento%20escolar
Charles G. Morris, Albert A. Maisto. (2001). PSICOLOGÍA, DECIMA EDICIÓN.
MÉXICO: PEARSON EDUCACION.
Construye-T. Recuperado el 29 de Julio de 2016, de
http://www.construye-t.org.mx/inicio/construyeT
diccionario de la Real academia española. (s.f.). Recuperado el 28 de Julio de
, de http://dle.rae.es/?id=HZnZiow
González., D. E. Psicología online. Obtenido de
http://www.psicologia-online.com/infantil/apego.shtml
Heller, T. G. (2007). Obtenido de
http://repositorio.uchile.cl/tesis/uchile/2007/garcia_t/sources/garcia_t.
Kelly, V. y. (1988).
Leidi Johana Blanco Beltrán, J. A. (2014). fortalecimiento del vinculo aectivo de la triada
padre-hijo-madre atraves del curso de preparacion para la maternidad y la
paternidad "un proyecto de vida": un estudio de caso. fortalecimiento del vinculo
aectivo de la triada padre-hijo-madre atraves del curso de preparacion para la
maternidad y la paternidad "un proyecto de vida": un estudio de caso. Bogotá,
Colombia.
psicologia de la educación para padres y profesionales. (s.f.). Obtenido de
psicoPedagogia:
Diseño de un taller para la relación entre padre e hijos y su impacto en el rendimiento escolar en el nivel medio superior ( CBTis No.91 de
Cd. Ixtepec, Oaxaca.)
Manuel Cabrera Cruz Adriana y Alicia Alvarado Velarde
Revista EDUCATECONCIENCIA. Vol. 11, No. 12. Julio-Septiembre 2016
http://www.psicopedagogia.com/definicion/competencia%20social&resalta=S
OCIAL
Psicologia online. (s.f.). Recuperado el 28 de Julio de 2016, de Psiologia online:
http://www.psicologia-online.com/infantil/preparandonos-para-serpadres/tipos-de-familias.html
Safrany, K. R. (2005). Vinculo y desarrollo psicológico: la importancia de las relacioens
tempranas.Revista digital universitaria UNAM.
SNTE, S. d. (s.f.). Guia para desarrollar talleres para padres y madres de familia.
Recuperado el 4 de Junio de 2016
Villací, M. G. (06 de Marzo de 2008). CODICE. Obtenido de
http://codice.anahuacmayab.mx/2117-
Influencia+de+los+padres+en+el+rendimiento+escolar+de+sus+hijos..html#.V1j
W7fl97IU
Additional Files
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 EDUCATECONCIENCIA
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.