Educational leadership and Labor Climate in the Academic Unit of Accounting and Administration
DOI:
https://doi.org/10.58299/edu.v15i16.171Keywords:
Educational leadership, work climate, Academic Unit, teachersAbstract
This document contains research that shows the type of leadership and the perception of teachers about the work environment of the Academic Unit. The factors that affect the work climate are characterized. It is transversal since the information is obtained for an occasion and in a space of time.
It constitutes a documentary and field research by its nature and form.
To carry out this research, a revised and validated instrument was used, which is applied to teachers and administrators.
Once the information is concentrated and processed, the results are plotted and the conclusions are then approached regarding the research findings.
References
Anderson, S. (2010). Liderazgo directivo: Claves para una mejor escuela. Psicoperspectivas, 9 (2), 34-. 52 DOI: https://doi.org/10.5027/psicoperspectivas-Vol9-Issue2-fulltext-127
Bass, B. (2000). Liderazgo y Organizaciones que aprenden. Actas del III Congreso Internacional sobre Dirección de Centros Educativos. Material mimeografiado. ICE Deusto. Bilbao
Bass, B. y Avolio (2006). Dirección de Centros Educativos. Actas del III Congreso Internacional sobre Bilbao: ICE Deusto.WWW.mec.es/cide/rieme/ el 12/05/2011.
Blackmore, J. (2005) Liderazgo, género y cultura en la educación: perspectivas masculinas y femeninas (pp. 173-194). Maidenhead: Open University Press.
Bolívar, A. (2001). Liderazgo educativo. 12-17
Brunet, M. (2004). El Clima de trabajo en las Organizaciones: Definición, Diagnostico y Consecuencia. México: Trillas.
Cardona, P. (2001). Gestión Gerencial en Instituciones en las organizaciones Revista Especializada en Educación. (Vol. 9).
Carpio, C. (2006). Organizaciones. Estructura. Y Comportamiento. México: Interamericana.
Chiavenato, I. (2008). Introducción a las teorías generales de la administración. Editorial Colombia. Editorial Mc Graw Hill. Colombia.
Covey, S. (2002). Liderazgo centrado en Principios. Editorial Paidos. España
Daft, R. y Marci, D. (2005). Introducción a la Administración. Editorial Thomson.S.A. Buenos Aires Argentina.
Davis, K. (2004). Comportamiento Humano en el Trabajo. México. Mc Graw Hill México
Drucker, N. (2003). Los desafíos de la Gerencia para el siglo XXI. Grupo Editorial Norma. Colombia
Estrada, S. (2006). Liderazgo a través de la historia. Colombia: Redalyc. Recuperado en: http://www.redalyc.org/pdf/849/84934058.pdf
Gerstner, L. (2012). Investigación del Comportamiento. México: Mc Graw Hill.
Goncalves, V. (2006). Dimensiones del Clima Organizacional. (Documento en línea). Disponible: http://www.calidad.org/articles Internet. 2010
Guerra, Dulce; Sansevero, Idania; (2008). PRINCIPIOS Y COMPETENCIAS DEL LÍDER TRANSFORMACIONAL EN INSTITUCIONES EDUCATIVAS. Laurus, Mayo-Agosto, 330-357.
Ivancevich, J.; Konopaske, N., y Matterson, W. (2006). Administración. Sexta Edición. Mc Graw Hill. México
Mayor, L. L. (2012). Clima organizacional y liderazgo de los directivos de las escuelas del municipio mara. Maracaibo
Mosley L. (2005). Competencias Administrativas y la Función de Asesoramiento Pedagógico del Director de Educación Básica. Janes, S.A. México.
Pascuali, A. (2004). Transformación Empresarial. Consultoría tecnológica. Sybase Education PARTNER.
Robbins, S. (2004). Comportamiento Organizacional. Editorial Prentice Hall. México
Robbins, S. y Colter, M. (2005). Administración. Ediciones Spearman Prentice Hall. Octava edición. México
Tames, P. (2006). Liderazgo en el Comportamiento Organizacional. Trillas
Additional Files
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 EDUCATECONCIENCIA
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.