The teacher in education and ICT
DOI:
https://doi.org/10.58299/edu.v18i19.70Keywords:
Information and Communication Technologies (ICT), long distance education, internet, learningAbstract
This article summarizes that to adapt to the needs of today's society, higher education institutions must be flexible and develop ways of integrating information and communication technologies in training processes. At the same time, it is necessary to apply a new conception of student-users, as well as role changes in teachers and administrative changes in relation to communication systems and the design and distribution of teaching. All this implies, changes in the teaching-learning canons towards a more flexible model, due to all the technological advances; with the objective of determining the use of ICT in education; with a methodology of descriptive research and bibliographic documentary compilation.
References
Adell, J. (2007). Tendencias en educación en la sociedad de las tecnologías de la DOI: https://doi.org/10.21556/edutec.1997.7.570
Información. Obtenido de http://www.uib.es/depart/gte/revelec7.html
Graells, P. M. (2000). Impacto de las TIC en educacion: funciones y limitaciones. Obtenido
de http://especializacion.una.edu.ve/iniciacion/paginas/marquestic.pdf
Hernández, S. (2009). Las TIC y la Educacion Superior en México: El papel del docente
ante la transformación educativa. Obtenido de http://www.mcytesaraihdezo.blogspot.com/2009/11/las-tic-y-la-educacion
Julio, G. M. (2008). TIC y la Transformacion de la práctica educativa en el contexto de las
sociedades del conocimiento. Obtenido de
http://www.uoc.edu/rusc/5/2/dt/esp/gonzalez.pdf
López, M. (2007). Uso de las TIC en la educación superior de México. Un estudio de caso.
Obtenido de http://www.udgvirtual.udg.mx/apertura/num7/pdfs/tic_educacion.pdf
Moreira, M. A. (2009). Introducción a la Tecnología Educativa, Universidad de la Laguna
España. Obtenido de https://campusvirtual.ull.es/ocw/file.php/4/ebookte.pdf
Poole, B. (2001). El docente del siglo XXI como desarrollar una práctica docente
competitiva: Tecnología Educativa. Colombia: McGraw Hill.
R., M. L. (2005). Las nuevas tecnologías de la educacioón. Obtenido de
http://www.fundacionorange.es/documentos/analisis/cuadernos/cuadernos_05_rocio
UNESCO. (2008). Estandáres de competencia en TIC para docentes. Obtenido de
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 EDUCATECONCIENCIA
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.