The Importance of Human Relationships for Quality in Tourism Service
DOI:
https://doi.org/10.58299/edu.v4i5.282Keywords:
Quality, tourist service, human relations , tourismAbstract
Tourism has always been very sensitive to changes in the attitudes of service providers both of the areas of direct and indirect care, so the combination of factors which intervenes quality, human relations and service make that destinations become successful places.
Therefore, the harmonic relationships in all its forms of tourism enterprises, institutions involved and the host community are key elements that regulate the coexistence among different cultures that develop such activity.
References
Alvarez, J. (1976). Las Relaciones Humanas. Editorial JUS. México, D.F. Décima séptima edición.
Covey, R. S. (1998). Los Siete Hábitos de la Gente Altamente Efectiva. Edit. Paidos. Plural. Barcelona, España.
De la Torre, O. (1992). El Turismo: Fenómeno social, séptima reimpresión, Ed. Fondo de Cultura Económica, México,
Díaz, A. (s.f.). Es por México. Folleto Bancomer S.A. División occidente. Dime Editores Vols. I-VII. Proyecto “Historietas de Calidad”.
McIntosh, R. (1999). Turismo: planeación, Administración y Perspectivas, segunda edición, Ed. Limusa, México,
Reza, J. (1997). Curso de Formación de Instructores Hábiles Panorama Editorial S.A. de C.V. México, D.F. Primera Edición.
Rodríguez, S. (1993). Material didáctico para un curso y/o seminario de Relaciones Humanas. Tesis de la Licenciatura en Turismo UAN. Tepic, Nay.
Rodríguez et al. (1996). Introducción a la Investigación Cualitativa. Ediciones Aljibe. Granada, España.
Additional Files
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 EDUCATECONCIENCIA
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.